,

Croquetes de bacallà

 
Un clàssic de la cuina catalana i sobretot del periode de Quaresma.
 
Ingredients (per a 24/25 croquetes):
  • 250 grs de bacallà dessalat
  • 50 grs de mantega
  • 100 grs de ceba
  • 50 grs de farina
  • 300 ml de llet
  • Julivert picat
  • Pebre negre
  • Nou moscada
  • 2 ous
  • Pa ratllat
  • Sal
  • Oli d’oliva

 

 
Elaboració:
 
Escaldeu i esmicoleu el bacallà, que haureu dessalat mantenint-lo 24 hores en remull, canviant l’aigua cada 8 hores i reserveu. Poseu a calentar la llet al microones.
 
Trinxeu la ceba ben petita. En una paella, poseu la mantega i quan s’hagi desfet, afegiu la ceba. Deixeu coure a foc suau i quan comenci a fer-se transparent, afegiu la farina. Doneu unes voltes i incorporeu la llet calenta, afegiu-la poc a poc, remenant amb un batedor per a que no es facin grumolls.
 
Afegiu el pebre molt, la nou moscada, remeneu i afegiu el bacallà esmicolat i el julivert trinxat. Si voleu podeu posar també un gra d’all trinxat, però a mi m’agraden més sense. Barregeu bé,  rectifiqueu de sal i manteniu al foc dos o tres minuts més sense deixar de remenar.
 
Deixeu refredar i guardeu la massa a la nevera durant unes hores, si pot ser tota la nit, millor. 
 
Agafeu porcions de la massa, doneu forma de croqueta, passeu per pa ratllat, per l’ou batut i finalment altre cop arrebosseu amb el pa ratllat.
 
Poseu una paella amb oli al foc i quan sigui calent, fregiu les croquetes. Poseu-les sobre paper absorvent i deixeu refredar un momentet abans de servir.