, ,

Pastís amb taronja

 

Ingredients:
3 ous
2 gotets de sucre (mida 125 ml)
1 gotet oli girasol
1 gotet suc de taronja
3 gotets de farina
1 sobre de llevadura tipus Royal
La pell d’una taronja ratllada
1 pot de taronges en almívar o 3 taronges naturals que estiguin madures
 
Elaboració:
En un bol, bateu els ous amb el sucre. Afegiu la pell ratllada de taronja i a poc a poc, aneu afegint la resta d’ingredients en aquest ordre: l’oli, el suc de taronja i la farina (on haurem barrejat la llevadura). Passeu la farina per un colador, per a què no es facin grumolls. 
 
Nosaltres hem utilitzat les taronges en almívar, però si no en teniu, peleu les taronges, traient tota la pell blanca i feu-ne grills. 
 
Unteu amb una mica de mantega un motlle i espolseu amb farina. Aboqueu la massa i repartiu els grills de taronja. 
 
Poseu a coure al forn a 160º durant 50/55 minuts. Podeu punxar amb una agulla per saber si el pastís està cuit. Deixeu refredar uns minuts i desmotlleu. 
 
Ha de quedar un bescuit molt flonjo. Us el podeu menjar tal qual o bé espolsant-li una mica de sucre llustre pel damunt. Una altra manera és posar-li una cobertura de xocolata, que combina molt bé amb la taronja. No hem pogut publicar una imatge d’una porció del pastís per a què pugueu veure com queda per dintre perquè ens el vam menjar abans de poder fer-li la foto. L’haurem de tornar a fer un altre dia.