, ,

Truita de calçots i ventresca de tonyina

A l’hort tenim calçots. Enguany n’hem fet a casa al forn, que són ràpids de fer i amb la salsa romesco també queden molt bons. Una altra manera de consumir-los i que ens agrada molt, és en truita.
I a la truita de calçots també se li poden afegir altres ingredients, com xampinyons, cansalada, botifarra, bacallà, … 

 
En aquesta ocasió, hem combinat els calçots amb ventresca de tonyina en conserva. Us deixem la recepta. 

 

 
Ingredients (2 persones) 
  • 4 o 5 calçots 
  • 1 llauna de ventresca de tonyina 
  • 3 ous 
  • Sal 
  • Oli d’oliva 
  •  Un xorret de sifó (opcional) 
 

 

Elaboració 

 

 
Posar una paella al foc amb una mica d’oli. Tallar els calçots a rondanxetes i sofregir-los fins que estiguen cuits. Posar-los en una escorredora per a eliminar l’excés d’oli i evitar així que la truita quede massa oliosa. 
 
En un bol, batre els ous amb un pessic de sal i un xorret de sifó. Quan estiguen ben batuts, incorporar els calçots i la ventresca de tonyina a trossos. 
 
En una paella, posar una mica d’oli d’oliva i abocar la mescla per fer la truita.